سئو فروشگاه اینترنتی چگونه انجام دهیم

نحوه سئو کردن محصولات چطور انجام میشه؟21 راهکار اساسی اَرس وب طراحی ، سئو ، مدیریت و امنیت سایت

ما ادعا نمی کنیم که بهترین هستیم اما افتخار می کنیم که با بهترین ها کار می کنیم. در ضمن به اعتقاد خیلی از برنامه نویسان، Https بودن سایت می تواند در سئو سایت فروشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود. البته اگر هنوز نمی‌دانید سئو چیست، بهتر است ابتدا مقالۀ «سئو چیست و چرا اهمیّت دارد؟» را مطالعه کنید؛ در این صورت آمادگی بیشتری برای بهبود سئو سایت فروشگاهی‌تان خواهید داشت. اجازه دهید از همان ابتدا این را به شما بگوییم که برای سئو سایت فروشگاهی‌تان باید کمی صبر پیشه کنید! به‌علاوه اینکه، نه برای آمدن در صدر نتایج تضمینی وجود دارد؛ نه برای باقی ماندن همیشگی در آن جایگاه. – لینک‌های داخلی باعث می‌شود موتورهای جستجو بهتر سایت شما را خزش (Crawl) کنند و کاربران به راحتی به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنند.

در اعمال تغییرات در فایل robots.txt نهایت احتیاط را داشته باشید و حتما در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. اعمال تغییرات بصورت اشتباه در ویرایش این فایل می‌تواند سایت شما را به کلی از نتایج جستجو حذف کند. علاوه بر این، با توجه به اینکه CDNها محتوای موجود در یک سایت را کَش (cache) می‌کنند، به صورت خودکار، زمان بارگذاری کاهش می‌یابد. همچنین CDNها قابلیت این را دارند که به شکل بهتری حجم‌های بالاتر ترافیک را مدیریت کنند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است به ساختار سایت در تصویر زیر توجه کنید.

افرادی که این کلمه کلیدی را جستجو کرده‌اند، می‌خواهند روش دم کردن این نوع قهوه را یاد بگیرند، و قصد خرید تجهیزاتش را ندارند. مثلا شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در kwfinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید. هزینه افزایش رتبه سایت به وضعیت سایت شما بستگی دارد؛ اما شما می توانید قیمت خدمات افزایش سئو سایت را در این مطلب مشاهده کنید. برخی افراد تصور می کنند سئو یک چوب جادویی است که به سرعت باعث رشد فروشگاه اینترنتی آنها می شود.

شما می‌توانید بدون پرداخت پول در متمم به عنوان کاربر آزاد عضو شوید. پیشنهاد ما این است که پس از ثبت نام به عنوان کاربر آزاد، با خرید اعتبار به عضو ویژه تبدیل شوید. معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتم‌ها، این روش‌ها هم کارایی خود را از دست می‌دهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگ‌تر می‌شود. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است.

(بهترین گزینه RankMath Pro میباشد)بعد از نصب افزونه باید تنظیمات لازم را برای سئو فروشگاه اینترنتی خود پیکربندی کنید. و آموزش کامل کار با افزونه رنک مث در دوره جامع سئو سایت فروشگاهی ارائه شده است. منظور از محتوای لاغر، ضعف صفحات در حجم مطالب ارائه شده برای کاربران است. یکی از مشکلاتی که معمولا وب سایت های فروشگاهی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند نداشتن توضیحات کافی برای هر دسته بندی و یا محصول است. ضعف در محتوا می تواند میزان ترافیک سایت را تا حد محسوسی کاهش دهد.

در این بین، گوگل از بقیه موتورهای جستجو عملکرد بهتری در فهم و استفاده از داده ساختار یافته دارد. باید مطمئن شوید که محتوا و عملکردی که به کاربران دسکتاپ و موبایل ارائه می‌دهید یکسان‌اند و کیفیت مشابهی دارند. گوگل در سال 2018 اعلام کرد که استراتژی خود را به mobile-first index تغییر خواهد داد. به این معنی که نسخه موبایل سایت‌ها به عنوان مرجع اصلی در الگوریتم‌های رتبه‌بندی گوگل استفاده می‌شود. قطعا در هنگام جستجو در گوگل متوجه شده‌اید که گوگل به محض اینکه شما شروع به تایپ کردن کلمات کنید به صورت خودکار پیشنهاداتی را به شما ارائه می‌دهد. از آنجایی که این پیشنهادات بر اساس رفتار واقعی کاربران است می‌تواند منبع الهام خوبی برای انتخاب کلمه‌های کلیدی مناسب باشد.

به جای تلاش برای بهبود صفحات کم اهمیت می‌توانید آنها را با صفحات مهم‌تر ترکیب کنید و یا از تگ noindex استفاده کنید. برخی از فروشگاه‌‌‌‌‌های آنلاین دارای محصولات بسیار زیادی برای فروش هستند. از آن جا که هر محصول به صفحه اختصاصی خود نیاز دارد تعداد صفحات با رشد چشمگیری مواجه خواهد شد. گاهی اوقات یک تغییر جزئی مانند رنگ و سایز محصول می‌‌‌تواند بر این پیچیدگی اضافه کند. هنگامی که توضیحات خود را به صفحه اضافه کردید، وقت آن است که از وجود کلیدواژه­­‌‌های خود نیز در آن مطمئن شوید.

همینطور دادن لینک‌های داخلی از این مقالات به صفحه محصول باعث می‌شود آن‌ها هم راحت‌تر در نتایج جستجو رتبه بگیرند. در سایت‌های فروشگاهی، URLها معمولا شامل کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، دسته بندی‌ها و برند هستند. یک ساختار URL خوب باعث می‌شود صفحات سایت سریع‌تر ایندکس شوند و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب کنند. ساختار مسطح سایت به شما کمک می کند تا در یک تجربه کاربری بهتر، رتبه بالاتری کسب کنید. شما می توانید ببینید که محصولات شما تنها چند کلیک با صفحه اصلی شما فاصله دارند و این امر باعث می شود خریداران به راحتی و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند.

اگر هنوز فروشینو را امتحان نکرده‌اید، همین حالا اپلیکیشن فروشینو را دانلود کنید و اولین قدم را به سوی رشد بردارید! با استفاده از امکانات ان فرآیند فروش خود را بهینه کرده و مشتریان بیشتری جذب کنید. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایت‌های فروشگاهی معرفی شد. در دنیای دیجیتال، بازاریابی آنلاین کلید موفقیت یک تجارت سودساز و پررونق است. امروزه داشتن یک وب سایت فروشگاهی و بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو(سئو) امری ضروری و بسیار ارزشمند است.

سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده. در واقع تا وقتی سایت‌تان را در این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نمی‌گیرد. همینطور این ابزار به شما کمک زیادی در سئو کردن سایت فروشگاهی‌تان می‌کند. بنابراین اول از همه وارد سرچ کنسول شده و سایت را به آن معرفی کنید. به همین دلیل است که سئوی سایت فروشگاهی به شدت می‌تواند در موفقیت کسب و کار اینترنتی شما تاثیرگذار باشد.

افزودن نقشه سایت باعث افزایش سرعت ایندکس مطالب می شود و در نتیجه باعث افزایش سئو سایت می شود. در محتوای ثبت نقشه سایت در گوگل به طور کامل نحوه ی معرفی نقشه سایت به گوگل را کامل آموزش داده ایم. شکل ظاهری سایت شما یک عامل مهم در ادامه خرید مخاطب در فروشگاه‌های اینترنتی است. در واقع برای اینکه ساختار سایت شما زیبا و مخاطب پسند باشد، باید از فونت‌های مناسب و خوانا استفاده کنید. دسته بندی کردن محصولات نیز علاوه بر اینکه مشتری محصول را سریع‌تر پیدا می‌کند، به جستجو راحت‌تر موتورهای گوگل هم کمک می‌کند.

اما مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام خرید دامنه برای سایت‌های فروشگاهی باید مدنظر داشته باشید، نوع پسوندی است که انتخاب می‌کنید. به‌جز پسوند محبوب و پرطرفدار .com، پسوندهای جدیدتری مثل .shop هم این روزها مورد استقبال سایت‌های فروشگاهی قرار گرفته‌اند. فقط دقت کنید که دامنه ir که مختص ایران است از طرف برخی پلتفرم‌ها مثل گوگل ادز تحریم شده است و با این انتخاب این دامنه امکان استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی گوگل را نخواهید داشت. چون این دو سرویس، اختصاصاً برای سایت‌های فروشگاهی و مطابق با قالب‌ها و افزونه‌های آن‌ها پیکربندی و بهینه‌سازی شده است و بیشترین سرعت، امنیت و سازگاری و بهترین عملکرد را برای سایت‌های فروشگاهی فراهم می‌کند. در این راهنمای کاربردی، به‌صورت کاملاً عملی توضیح داده‌ایم که چطور می‌توانید سایت فروشگاهی‌تان را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید و رتبه سایت‌تان را در نتایج جست‌وجو ارتقا دهید.

نکته مهم دیگر این است که صفحه اصلی سایت فروشگاهی شما باید روی کلمه کلیدی هدف‌گذاری شود که موضوع اصلی فروشگاه اینترنتی شما است و تمام محصولات دیگر سایتتان را در زیر مجموعه خود قرار دهد. در این مرحله باید لیستی از کلمات کلیدی و ساختار منطقی سایت داشته باشید. گام بعدی در سئو سایت فروشگاهی این است که سئو داخلی را روی صفحات فروشگاهی خودتان اعمال کنید و آنها را با استفاده از کلمات کلیدی انتخابی تان بهینه سازی نمایید. الگوریتم موبایل گدون یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و تمرکز ویژه‌ای روی بهبود تجربه‌ی افرادی که از موبایل برای دسترسی به وب سایت‌ها استفاده می‌کنند. در اواخر سال 2015 میزان جستجوهای گوگل که از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شد از کامپیوترهای خانگی پیشی گرفت. راحتی استفاده در موبایل تنها به سئو سایت مربوط نمی‌شود، بلکه با توجه به افزایش روز افزون کاربران موبایل، برای داشتن یک سایت فروشگاهی خوب، سایتتان حتما باید برای کاربران موبایل جذاب و دارای تجربه کاربری مناسب باشد.

با مطالعه مقاله “روش‌های بالا بردن سئو سایت”، می‌توانید نکات کلیدی برای افزایش ترافیک و رتبه سایت خود را یاد بگیرید. تصاویر محصولات علاوه بر این که باید کیفیت مناسبی داشته باشند، نباید حجم خیلی زیادی داشته باشند؛ چون حجم بالای تصاویر، می‌تواند سرعت لود صفحه محصول را پایین بیاورد. ما هم قبلاً در مقاله «» همه چیز را درباره بهینه‌سازی تصاویر سایت توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید. منظور از کیورد ریسرچ یا تحقیق کلمات کلیدی فرایندی است که در آن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با یک کسب‌وکار و سایت (کلمات و عبارتی که مخاطبان هدف و مشتریان ما جست‌وجو می‌کنند) را شناسایی و پیدا می‌کنیم. صفحات خطای 404 صفحاتی از سایت شما هستند که به دلیل مشکلی دیگر در دسترس نیستند. این صفحات رتبه شما را پایین می‌آورند؛ مگر این که از آن‌ها به نفع خودتان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبه‌بندی می‌کند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم می‌شود. به راحتی می توان فهمید که چرا برخی از فروشگاه‌های آنلاین این کار را انجام می‌دهند. بسیاری از آن‌ها ده‌ها، حتی گاهی صدها هزار صفحه دارند، نوشتن عناوین منحصربه‌فرد و توضیحات متا برای هر یک از آن‌ها کاری دشوار و خسته‌کننده است. اکثر سایت‌های فروشگاهی از روش اتوماتیک و قالب‌بندی شده‌ای برای پر کردن تگ‌های متا خود استفاده می‌کنند. اکنون که می‌دانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینه‌سازی‌ صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم.

برای پیدا کردن این اطلاعات ابزارهایی مانند MOZ و ahref گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. با فعال کردن این ابزارها، اطلاعات خوبی از تعداد لینک‌هایی که هر سایت گرفته است را می‌بینید. از ابتدای آغاز قرن ۲۱ بود که استفاده از موبایل‌های هوشمند، کم‌کم بیشتر شد. اما مسئله این بود که وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت.

برای مثال، اگر یک وب‌سایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینک‌ها در الگوریتم Hilltop به‌عنوان معیار اعتبار در نظر گرفته می‌شوند. البته فراموش نکنید که به سئو باید به عنوان یک فرایند بلند مدت نگاه کرد و در بازه ی زمانی اندک نمی توان انتظار سودآوری داشت؛ اما نتیجه ی کار بسیار ارزشمند است. تجربه نشان داده است که حداقل 6 تا 12 ماه تلاش لازم است تا بتوان سئوی سایت را تقویت کرده و به جایگاه بهتری در گوگل رسید. سپس، با تحقیق عمیق کلمات کلیدی، استراتژی‌های بهینه‌سازی مناسبی را تدوین می‌کند. مرحله بعدی شامل بهینه‌سازی فنی سایت، از جمله سرعت بارگذاری و ساختار URL، و تولید محتوای ارزشمند و مرتبط است.

هر چقدر تعداد افراد بیشتری به مغازه وارد شوند، شانس کسب درآمد شما نیز بیشتر می‌شود. بیایید با یک مثال ساده، دلیل مهم بودن سئو سایت فروشگاهی را برای شما بازگو کنیم. تصور کنید که شما یک مغازه کیف و کفش فروشی در انتهای یک پاساژ خلوت دارید و دوست شما نیز یک مغازه کیف و کفش فروشی در ابتدای یک پاساژ پر رفت و آمد دارد. گفتیم ابزار؛ این کلمات کلیدی را می‌توانید از چند طریق استخراج کنید؛ اولین راه استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ مثل Keywordtool و KWfinder، گوگل کیورد پلنر و… است. این ابزارها علاوه بر لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با جست‌وجوی شما، پارامترهایی مثل حجم جست‌وجو ماهانه، میزان رقابت در آن کلمه کلیدی و… را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. همه این‌ها، فرآیندهایی هستند که به پردازش و انتقال سریع داده‌ها توسط سرور دارند.

نرم افزار جدید و قدرتمند در زمینه آنالیز و بهبود رتبه و وضعیت سئوی وبسایت این یک ابزار عالی برای یافتن خطاها و اشکالات در کدنویسی است. برای یافتن تگ های عنوان ، توضیحات متا و تگ های Alt که فاقد ویا بدون کپی هستند ، مناسب است. برای به دست آوردن یک رتبه برتر در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ، باید یک سری قوانین یا الگوریتم های موتور جستجو را که مرتباً به روز می شوند، بیابید. به عبارت دیگر ، هر آنچه که امروز درست است ، ممکن است سال آینده درست نباشد. زوم‌کد مرکز آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌باشد، به مدیران کمک می‌کند کسب و کارشان را سریع تر رشد بدهند. اگر صفحه محصول فصلی دارید که رتبه بندی، ترافیک و فروش را در طول زمان ایجاد کرده است، آن را حذف نکنید.

از دیگر مراحل سئو سایت فروشگاهی، سئو تکنیکال است که در این مرحله باید از پروتکل HTTPS استفاده کنید. سازگاری صفحات وبسایت با گوشی‌های موبایل، بهینه سازی تصاویر، ارسال نقشه سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل، افزایش سرعت سایت و…، همگی اقداماتی هستند که در سئو تکنیکال انجام می‌شود. چرا سئو برای فروشگاه‌های آنلاین مهم است؟ خدمات سئو سایت فروشگاهی مجموعه سرو نقره ای به شما کمک می‌کند تا با بهینه‌سازی سایت، رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید. گوگل یکی از محبوب‌ترین مرورگرهای آنلاین در دنیای امروزه ما به شمار می‌آید. گوگل به کمک الگوریتم‌های پیشرفته خود در حال بازدید از محتواها و یافتن بهترین و با کیفیت‌ترین سایت‌ها و نمایش آن‌ها به مخاطبان و کابران خود می‌باشد. اینکه سایت شما از آن دسته سایت‌هایی باشد که هنگام جستجوی کاربران، در لینک‌های ابتدایی قرار گیرد، یکی مهمترین وظایف متخصصان سئو به شمار می‌آید.

شناسایی این دسته از محصولات تنها با انجام تحقیقات گسترده در بازار و برگزاری جلسات دقیق با مشتری ممکن است. با سئو کردن سایت فروشگاهی، تعداد افرادی که قصد خرید محصول مرتبط با سایت شما را دارند، افزایش پیدا می‌کند. به عنوان مثال اگر شما تنها لباس مردانه را به فروش می‌رسانید، با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید مخاطبینی که به دنبال خرید لباس مردانه هستند را به سایت خود جذب کنید. با افزایش جذب ترافیک هدفمند، شانس تبدیل به مشتریان واقعی افزایش پیدا می‌کند. در این مقاله به آموزش سئو سایت فروشگاهی و استراتژی خوب برای بهینه سازی ووکامرس پرداختیم. اگر هنوز سوالی در این باره در ذهن دارید می‌توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید.

برای همین در اینجا چند راه برای به دست آوردن آن‌ها را به شما نشان می‌دهم. این بدان معناست که در واقع شما می‌خواهید گوگل آن صفحات پویا را خزش کند اما ایندکس نکند. این ویژگی‌های ظاهری به خاطر استفاده از schema markup به نتایج سایتتان اضافه می‌شود. برای انجام مصاحبه با رهبران و تأثیرگذاران حوزه فعالیتی خودتان، برای تولید لینک و محتوا تماس بگیرید. متن جایگزین یا alt text برای تصاویر نیز می تواند برای SEO بهینه شود، اما حتی این مورد نیز باید به طور طبیعی متناسب باشد و توضیحات مربوطه برای آن عکس به طور کامل وارد شده باشد.

در صورتی که مجبور به تعویض قالب شدید از سرعت، ریسپانسیو بودن، آپدیت منظم قالب و … مطمئن شوید. هنگامی که بخواهید بدون جهت، با یک چک لیست و مجموعه ای از تاکتیک ها سئو انجام دهید، پاسخی دریافت نمی کنید. کسب و کارها برای اینکه بتوانند درآمد بیشتری را به دست آورند باید به دنیای دیجیتال وارد شوند. در صورتی که کسب و کارها به دنیای دیجیتال وارد شوند اما اصول و روش استفاده از آن را یاد نگیرند، عملا هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اند. همچنین، هزینه‌های مربوطه برای سایت‌هایی که طراحی آن‌ها بر عهده خود تیم پرش مارکتینگ است، با تخفیف بالا محاسبه خواهد شد. آیا می‌دانید چرا سئو موبایل تا این حد مهم است؟ مطالعه مقاله “سئو موبایل چیست ” پاسخ این سوال را به شما خواهد داد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری