خودرو mvm 315 2023-08-17
خرید و فروش خودرو امویام 315 هاچبک در تهران با بهترین قیمت دیوار
ام وی ام 315 با نام چری فالوین 2 در بازارهای جهانی شناخته میشود و نخستین بار در سال 2009 در سبد محصولات شرکت چری قرار گرفت. این خودرو از سال 1391 در بازار ایران عرضه شد و شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفت آن را روانه بازار کرد. ام وی ام 315 در روزهای اول به صورت سدان و هاچ بک تولید میشد، اما اخیرا مدیران خودرو فقط نسخه هاچ بک آن را تولید و به بازار عرضه میکند. البته جعبه دنده 315 داستان مفصلی دارد؛ در نسخههای اولیه (قبل از فیس لیفت) مالکان از مشکلات دسیک و صفحه کلاچ که در ترافیک و سربالایی دچار مشکل میشد، به ستوه آمده بودند؛ این مشکل تا حدی جدی بود که در نهایت به بدنامی و بدفروشی این محصول در بازار دست دومها منتهی شد. اما در نسخههای تولیدی بعد از سال 1394 (پس از فیس جدید) امویام مشکل را برطرف ساخت، هرچند همچنان برخی افراد از صدای اضافه گیربکس در برخی مدلهای تولیدی گلایه دارند.راستی برای داشتن نسخه اتوماتیک 315 باید به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی کاملاً متفاوتی قرار دارد بروید.
سیستمهای ایمنی سرقت در ام وی ام ۳۱۵ شامل ایموبلایزر، قفل مرکزی و دزدگیر هوشمند هستند. ایموبلایزر با کدگذاری کلید، از روشن شدن خودرو با کلیدهای تقلبی جلوگیری میکند. دزدگیر و قفل مرکزی نیز با سنسورهای حرکتی و ضربه، هرگونه تلاش برای ورود غیرمجاز را شناسایی کرده و هشدار میدهند. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهرهمند شوید. اینکه این خودرو را با رتبه اول تیپ هاچ بک جهان در سالیان قبل مقایسه کنیم کمی شرم آور هست علت هم به میزان توانایی های صنعت خودرو ایران برمیگردد.اگر عادلانه بخواهیم این خودرو را مقایسه کنیم به نظر بنده مزدا 121 ژاپن بهترین گزینه عادلانه هست. سانروف برقی دوحالته خودروی ام وی ام 315 پلاس با فشردن یک دکمه به آسانی باز میشود و به شکل تاثیرگذاری گردش هوا در داخل خودرو را تضمین میکند.
قیمت و شرایط فروش
زیر کاپوت امویام 315 جدید یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتنتر گشتاور تولید نماید. در نگاه اول این میزان قدرت و گشتاور برای خودرویی در این سایز و رده قیمتی کافی به نظر میرسد اما ترکیب شدن این پیشرانه با یک گیربکس 5 سرعته دستی با ضرائب سبک باعث شده که شتاب و کشش ماشین در سطح بسیار معمولی قرار بگیرد. به زبان سادهتر نباید از 315 جدید انتظار شتاب و کشش و هیجان ایدهآلی داشته باشید. MVM 315 یکی از قدیمیترین و در عین حال پرفروشترین خودروهای شرکت مدیران خودرو در بازار ایران است. کمپانی چینی چری این خودرو را نخستین بار در سال 2009 رونمایی کرد و با نام چری فالوین 2 در بازار چین و سایر کشورها بهفروش رساند. مدیران خودرو در سال 1391 نخستین مدل ام وی ام 315 را در ایران مونتاژ و روانه بازار کرد.
اگر به دنبال یک خودروی شهری مناسب هستید که قیمت معقولانهای داشته باشد، بدون شک ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) استحقاق این پیروزی را دارد و میتواند در لیست شما جایی داشته باشد. حداکثر قدرت موتور این خودرو 107 اسب بخار و همچنین بالاترین گشتاور آن نیز 140 نیوتن متر است. بر این اساس باید توجه داشته باشید که با خودرویی کاملا معمولی از نظر مشخصات فنی روبهرو هستید. در بین موتورهای داخلی، TU5 که روی پژو 206 و پرشیا نصب میشوند تقریبا مشخصات یکسانی با موتور MVM 315 دارند. برخی از رانندگان این خودرو از مشکل صدای زیاد موتور در کابین نیز گلایهمند هستند.
همچنین حسی دلنشین از تماشای مناظر خارقالعاده بیرون را برای شما فراهم میکند. نمایشگر کیلومتر خودروی MVM 315+ با نورپردازی خاص و بافت لانه زنبوری به سبکی مدرن دیزاین شده است که شامل اطلاعاتی از قبیل دما، میزان مصرف سوخت، فشار باد تایرها، هشدار تغییر دنده و زنگ خطر مطابق با تکنولوژیهای روز دنیا میباشد. در آخرین فیس لیفت خودروی ام وی ام 315؛ کنسول مرکزی این خودرو چهرهای بسیار جذاب و اسپرت به خود گرفته است.
بگذریم؛ در هر صورت میتوان از کابین 315 جدید به عنوان یکی از زیباترینهای این رده قیمتی یاد کرد. همانطور که گفته شد، ۳۱۵ یکی از محصولات قدیمی چری است و بنابراین نباید انتظار طراحیهای مدرن این شرکت را از آن داشت. بااینحال پس از فیسلیفت سال ۲۰۱۲ طراحی این هاچبک چینی مدرنتر از قبل شده است. طی این فیسلیفت عمدهٔ تغییرات در نمای جلویی خودرو انجام گرفته که شامل تغییر کامل چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر میشود. در عقب اما تنها به تغییر گرافیک داخلی چراغها و تغییراتی جزئی در سپر بسنده شده است. همچنین از سال گذشته مدیرانخودرو اقدام به عرضهٔ مدل جدیدی از این خودرو با نام ۳۱۵ اسپرت کرده است که خود در دو نسخهٔ لاکچری و اکسلنت به بازار آمد.
البته اکثر خودروهای همرده با این محصول از شرایط مشابهی بهره میبرند و سیستم ترمز عقب آنها برخلاف بخش جلوی آن به شکل دیسکی طراحی نشده است. در یک نگاه کلی، خرید ام وی ام ۳۱۵ با امکاناتی مانند رینگ اسپرت آلومینیومی، کیت اسپرت بدنه، قفل مرکزی با ریموت، تنظیم برقی آینههای جانبی، بالابر برقی پنجرههای جلو و عقب، و گرمکن شیشه عقب همراه خواهد بود. در بخش ایمنی، ام وی ام ۳۱۵ به ترمزهای دیسکی در جلو و کاسهای در عقب مجهز شده است که عملکرد خوبی در کاهش سرعت و توقف خودرو ارائه میدهند. همچنین سیستم کمکی نظیر ABS (ترمز ضد قفل) نیز در این خودرو به کار رفتهاند که به بهبود عملکرد ترمزها کمک میکنند. این خودرو هاچ بک از ظاهری زیبا و به روز برخوردار بوده و از این نظر رضایت مشتریان خود را جلب می کند. همچنین ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) موفق به کسب چهار ستاره ایمنی از مجموع ۵ ستارهی ایمنی در تستهای تصادف موسسهی چینی C-NCAP شده است و از نظر ایمنی چزی از رقبای خود کم ندارد.
شما میتوانید جدیدترین شرایط فروش MVM 315 اسپرت اکسلنت از سوی مدیران خودرو را در اینجا مشاهده نمایید. درنهایتخودروی ام وی ام ۳۱۵(MVM 315) از طراحی ساده و در عین حال مدرن برخوردار است که آن را به خودرویی ایدهآل تبدیل میکند. کابین خودرو دست کمی از ظاهر نداشته و فضایی مناسب و راحت در اختیار سرنشینان خود قرار میدهد.
اگرچه ظاهر MVM 315 چندان چشم نواز و هیجان انگیز نیست اما فراموش نکنید که رقبای اصلی این خودرو یعنی مدلهای قدیمی جدیدالتولید ایران خودرو و سایپا، از همین زیبایی اندک ظاهری هم برخوردار نیستند. به طور کل نمی توان سر و شکل ظاهری خودروی MVM 315 را بسیار جذاب یا ایدهآل توصیف کرد. اما در عین حال نباید این نکته را هم کتمان کرد که ظاهر این خودرو قابل قبول طراحی شده است و در این زمینه از رقبای اصلی خود که همگی خودروهای ساخت داخل هستند حداقل یک سر و گردن بالاتر قرار میگیرد.
گشتاور خروجی از موتور در این مدل به کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی به چرخها منتقل میشود. کمپانی Chery ادعا کرده است که ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) با کمک پیشرانهی خود میتواند به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت برسد. در جادههای پر پیچ و خم، ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) چسبندگی و کشش خوبی داشته و هدایتپذیری آن در پیچها به خوبی صورت میگیرد؛ همچنین سیستم ترمز خودرو در چرخهای جلو از نوع دیسکی و در چرخهای عقب از نوع کاسهای مجهز به ABS+EBD است و مشکل داغکردن دیسکها و صفحه ترمز، در این مدل به طور کامل رفع شده است.
نمونه بارز این موضوع سیستم تهویه مطبوع دستی خودرو است که در مقایسه با خودروهای هم رده ضعیفتر است. در واقع به غیر جدیدترین تیپ این خودرو، آپشنهای رفاهی مدلهای قدیمیتر آن چندان چنگی به دل نمیزنند. در عمل میتوان نسخهی یاد شده را مدل فول آپشن خودروی MVM 315 نامید که با ظاهری تغییر یافته نسبت به مدلهای ابتدایی این خودرو مونتاژ و عرضه میشود. همچنین با توجه به محبوبیت خودروهای هاچ بک در ایران این خودرو از ظاهر هاچ بک برخوردار است.
نسل دوم از سال 1393 همزمان با سایر بازارهایی که شرکت چری در آنان به عرضه خودرو می پردازد به بازار ایران نیز عرضه شد. در نگاه اول طراحی جلو خودرو و داشبورد آن کاملا متمایز از نسل اول به نظر می رسد. همچنین موتور خودرو از لحاظ آلایندگی قادر به رعایت پروتکل استانداردهای یورو 5 گردید.این خودرو در دو تیپ Sport Excellent و Excellent Sport توسط مدیران خودرو عرضه شد که دلیل این نوع نام گذاری گیج کننده برای نگارنده هنوز تعجب بر انگیز است.
در طول سالهای دهه 90 شمسی مدلهای مختلفی از این خودرو توسط ام وی ام روانه بازار شد؛ اما مدل فیس لیفت MVM 315 بیشترین توجه را به خود جلب کرد. یکی از عیوب عمدهٔ ام وی ام ۳۱۵، کیفیت پایین آن خصوصاً در کابین است که برای خودرویی با قیمتی بیش از پنجاه میلیون تومان واقعاً ناامیدکننده است. این موضوع با مراجعه به جدول گزارش کیفیت خودروهای تولید داخل نیز تأیید میشود چراکه ۳۱۵ موفق به کسب تنها دو ستارهٔ کیفیت از سازمان بازرسی کیفیت ایران دریافت کرده است. مشکل دیگر این خودرو که البته در اکثر خودروهای چینی وجود دارد افت قیمت بسیار بالا در نمونههای دستدوم و فروش دشوارتر آن نسبت به محصولات ایرانخودرو است که نقطهٔ منفی بزرگی محسوب میشود.
نسل اول مجهز به گریبکس دستی 5 سرعته و رینگ 15 اینچ و سیستم ترمزی مجهز به ABS -EBD که در محور جلو مجهز به دیسک و محور عقب مجهز به ترمز کاسه ای بود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو 4، ایموبلایزر، دو ایربگ برای سرنشینان جلو بود و سیستم صوتی آن دارای درگاه aux – usb بوده است. ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) جدید که در بازار چین با نام Chery Fulwin 2 شناخته میشود، مدتی است پای خود را به بازار ایران باز کرده تا رقیبی جدی برای خودروهای کلاس هاچبک شهری از جمله پژو ۲۰۶ باشد. اما نگاهی به قیمت پایینتر و امکانات تقریباً مشابه آن نسبت به سایر خودروهای هاچبک داخلی، میتواند آن را در رقابت سنگین خودروهای این کلاس که در میان آنها مدل بسیار محبوب پژو ۲۰۶ قرار دارد، امیدوار کند. طول این خودرو هاچ بک فقط 4 متر است، اما فضای داخلی بسیار مناسب و جاداری را برای سرنشینان فراهم میکند و از این حیث نسبت به پژو 206 در جایگاه بالاتری قرار میگیرد. طراحان شرکت چری برای صندوق بار ام وی ام 315 فضا و ابعاد بسیار خوبی را در نظر گرفتهاند که ویژگی خوبی برای این خودرو محسوب میشود.
خودروی ام وی ام MVM 315 در حال حاضر اقتصادی ترین محصول برند MVM شرکت مدیران خودرو در ایران محسوب شده و به عنوان یک خودرو شهری انتخاب مناسبی محسوب می شود. در خصوص فضاسازی هم باید گفت، امویام 315 بخصوص در قسمت عقب و همچنین صندوق از امثال پژو 206 جادارتر میباشد و در نتیجه به عنوان یک خودرو هاچبک نمره خوبی دریافت میکند، اما برای نسخه صندوقدار اوضاع متفاوت است و این بار باید بگوئیم که 315 با توجه به انتظاراتی از ماشینهای سدان میرود شرایط متوسطی دارد. سیستم ESP در خودروی MVM 315+ یکی از مهمترین سیستمهای ایمنی خودرو میباشد که وظیفه آن حفظ پایداری خودرو در تمام شرایط رانندگی مخصوصا هنگام حرکت خودرو در پیچ میباشد. هنگامی که وسیله نقلیه در حالت خطر قرار می گیرد به طوری که ممکن است منجر به انحراف از مسیر تعیین شده رانندگی شود، سیستم ESP به ABS و EBD و غیره دستور میدهد در چرخ مربوطه مداخله کنند تا موجب حذف یا کاهش وضعیت خطرناک و حفظ ثبات بدنه گردد. سیستمESP به دلیل عملکرد عالی، ایمنی سرنشینان را در هنگام رانندگی به خوبی تضمین میکند. یک صفحه نمایشگر کوچک تک رنگ نیز بین دو نشانگر سرعت و دور موتور حضور دارد و اطلاعات ضروری را به آگاهی راننده می رساند.
بررسی تخصصی ام وی ام ۳۱۵ (MVM
حداکثر گشتاور خروجی این خودرو نیز برابر با ۱۴۰ نیوتنمتر با احتساب ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دور در دقیقه براورد میشود. ام وی ام ۳۱۵ جدید با طراحی داخلی مدرن و متریال مناسب، راحتی سرنشینان را تضمین میکند. همچنین صندلیهای چرمی ارگونومیک با قابلیت تنظیم دستی چهار جهته، پشتیبانی مناسبی برای بدن فراهم میکنند. اگر تجربه رانندگی با این خودرو را دارید، آیا میتوان موارد دیگری را به فهرست مزایا و معایب MVM 315 افزود؟ اصلا پاسخ شما به سوال ام وی ام 315 بخریم یا نه، چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در این زمینه حتما با ما در میان بگذارید.
جیلی L7 کرمان موتور ؛ یک باک بنزین، 1300 کیلومتر مسافت
در نسخهٔ وباپلیکیشن نیازی به دانلود و بهروزرسانی نیست و کاربران iOS و اندروید با دسترسی به آیکون اپلیکیشن در کنار سایر اپهای موبایل خود میتوانند از آن استفاده کنند. سایر قابلیتها و امکانات به کار رفته در خودروی ام وی ام ۳۱۵ را هم میتوانید در ادامهی متن پیش رو به شکل فهرستوار مشاهده کنید. امویام 315 موفق شده 4 ستاره موسسه تست تصادف چین (C-NCAP) را بدست آورد که هرچند به ستارههای اروپایی نمیرسد اما برای این رده امتیاز قابل قبولی محسوب میشود هرچند رقبایی مثل برلیانس H220 از این موسسه 5 ستاره دریافت نمودهاند و پژو 206 هم 4 ستاره اروپایی را در چنته دارد. آخرین چیزی که بگم اینه که همین شرکت چینی که خیلیا میان بدمیگن ازش ۳۱۵ ساخته که حتی ماشین آمپر آب ندارهفقط در صورت جوش آوردن یه آلارم رو کیلومتر میده..
چه بخواهیم و چه نخواهیم، حضور خودروسازان چینی در ایران را باید به فال نیک گرفت؛ اگرچه این بدان معنا نیست که ما از عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی در بازار خودروی کشور حمایت میکنیم؛ ... تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقهمند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. اما در عوض هندلینگ خودرو کمی در این بین دچار نقصان شده و حین عبور از پیچها شاهد حرکت گهواره ای در خودرو هستیم. سیستم تعلیق جلو به صورت مکفرسون مستقل با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش بوده و در عقب از نوع کشنده چندگانه با فنر پیچشی است. به طور کلی کابین MVM 315 در نوع خود از طراحی مناسبی برخوردار است و با کمی ارفاق نمره قبولی را برای خود رزرو مینماید.
این خودرو در شرکت چری با تریم داخلی دو رنگ تولید میشود، اما شرکت مدیران خودرو فقط تریم داخلی مشکی که کمی خستهکننده به نظر میرسد را به بازار عرضه میکند. از سویی غربیلک فرمان نیز از فرم و طرحی قدیمی بهره میبرد که در مقایسه با محصولات قدیمی ایران خودرو مثل پژو پارس نیز در وضعیت بدتری قرار دارد. گفتنی است مدل اسپورت این خودرو به یک نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز است که به عنوان جزو مزایای کابین محسوب میشود.
جلوپنجره مشبک بزرگ خودروی MVM 315+ با طراحی لانه زنبوری و قرارگیری لوگوی کمپانی مدیران خودرو در مرکز خود، نظر هر بینندهای را به خود جلب میکند. بزرگ بودن جلو پنجره خودروی ام ی ام 315 پلاس نه تنها موجب جذابیت هر چه بیشتر این خودرو شده است، بلکه با امکان انتقال جریان هوا به شکل موثری راندمان سوخت را بهبود میبخشد. همچنین دنده ها نیز با وجود ارتقا نسبت به نسخه اولیه (غیر فیس لیفت)، چندان دقیق عمل نمیکند. شتاب اولیه این خودرو چندان هیجان برانگیز نیست و در حد و اندازه های خودروی پژو 206+(207) احساس میشود.
اگرچه پیشرانه نهچندان توانمند این محصول برای محیطهای شهری مناسب است اما باتوجه به اتاق بزرگ و وزن بالای این محصول خانوادگی نباید توقع یک ماشین تیز و تند را از آن داشته باشیم. با توجه به توقف تولید این خودرو، خرید ام وی ام ۳۱۵ را کموبیش میتوان در پلتفرمهای فروش خودروهای دستدوم دنبال کرد. این محصول به یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز شده است که کنترل دقیقتر راننده بر تغییر دندهها را فراهم میکند؛ البته مدلهایی از این خودرو با گیربکس اتوماتیک نیز تولید میشود. امویام 315 جدید فقط در نسخه دندهای به بازار عرضه شده است و برای داشتن نسخه اتوماتیک میبایست به سراغ مدل پلاس که البته در رده قیمتی متفاوتی قرار دارد بروید. این خودرو که از گیربکس اتوماتیک برخوردار بود، آپشنهای بیشتری را نیز در خود جای داد.
شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در ایران، عهدهدار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال ۱۳۹۴ نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه نمود. رانندگان جاده در بررسی مزایا و معایب ام وی ام 315 روی موضوع شتابگیری خیلی حساس هستند. با توجه به مشخصات فنی پیشرانه ام وی ام 315، نمیتوان انتظار شتابگیری خیلی زیادی از این خودرو داشت. در آزمایشهای شتابگیری که از این خودرو به عمل آمده، بازه زمانی بین 15 تا 16 ثانیه برای پر کردن سرعت 0 تا 100 به دست آمده است.
امویام 315 هاچبک ساده، مدل ۱۳۹۱
به این ترتیب میتوان این محصول را یک خودروی شهری کاملا اقتصادی لقب داد که مشخصات فنی متوسط و رو به پایینی را در اختیار رانندگان خود قرار میدهد. سایر جزییات مهم مربوط به مشخصات فنی خودروی ام وی ام ۳۱۵ در جدول زیر مشخص شده و قابل مشاهدهاند. خودروی MVM 315 یک خودروی دیفرانسیل جلو به شمار میرود که سیستم انتقال قدرت آن در قالب یک جعبه دندهی دستی پنج سرعته طراحی شده است. برخلاف برخی از محصولات چینی که در ایران علاوه بر نسخهی دنده دستی در قالب نسخهی دنده خودکار نیز منتشر میشوند، این خودروی چینی از چنین خصوصیتی برخوردار نیست و تنها در قالب نسخهی دنده دستی به بازار عرضه شده است. ام وی ام ۳۱۵ با تکیه بر فناوریهای نوین و بهروزرسانیهای مداوم در طراحی فنی و امکانات رفاهی، سعی دارد تجربهای متفاوت و مدرن از رانندگی را ارائه دهد.
این در حالی است که در هفتهی سوم مرداد ماه امسال یعنی کمر از پنج ماه قبل قیمت این خودرو رقمی در حدود ۶۰ میلیون تومان بود. با تمام این صحبتها خودروی MVM 315 همچنان به عنوان یکی از ارزان قیمتترین خودروهای غیر ایرانی حاضر در بازار کشور به شمار میرود. البته تمام رقبای این خودرو را محصولات ایرانی دو شرکت سایپا و ایران خودرو تشکیل میدهد. با این حال خودروی ام وی ام ۳۱۵ از نظر متوسط میزان مصرف سوخت عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش میگذارد. به گونهای که متوسط میزان مصرف سوخت این خودرو در حالت چرخهی ترکیبی رقمی در حدود ۶.۵ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت است.
چری فولوین / Chery Fulwin یا ام وی ام 315 (آنطور که در ایران شناخته می شود) یکی از ارزانترین خودروهای بازار چین است که نسل اول آن از سال 2001 در چین عرضه شد. در هر دو نسل مدلهای صندوقدار نیز عرضه گردید که به خاطر شکل و طراحی ظاهری آنان خیلی مورد توجه و پسند مشتری ایرانی قرار نگرفت. خودرو ام وی ام 315 به موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز است که قدرتی معادل 107 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتنمتر تولید میکند. قدرت تولید شده از موتور این خودرو به کمک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخها منتقل میشود. شاید در ظاهر، قدرت این موتور در سطح خوبی قرار داشته باشد، اما در واقعیت چندان عملکرد خوبی را ارائه نمیدهد و این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 15 ثانیه طی میکند و کشش آن ضعیف است. همچنین ام وی ام 315 پیش از نسخه فیس لیفت با مشکلاتی چون داغ کردن و عمر کوتاه دیسک و صفحه مواجه بود که این مشکل در نسخه فیس لیفت حل شده است.
پلاس315plus
فرم صندلی ها و پوشش های شبه چرمی آنها را میتوان نسبتا قابل قبول دانست و کیفیت آنها به نسبت سایر اجزای کابین در درجه بالاتری قرار دارد. نکته منفی اما مورد انتظار که در کابین بسیاری از خودروهای این رده قیمتی مشاهده میشود، استفاده از متریال پلاستیکی نسبتا بیکیفیت و ارزان قیمت در بخشهای مختلف کابین نظیر داشبورد و پنل دربهاست که حس خوبی را برای سرنشینان در پی نخواهد داشت. در کل نسل جدید 315 در مقایسه با مدل قبلی ارزش خرید بالاتری دارد اما نوسانات نرخ ارز و تورم موجود و همچتین قیمت 170 میلیون تومانی New315 در زمان درج این مقاله اما و اگر های زیادی برای قیمت گذاری خودرو مذکور به وجود می آورد و باید تا زمان عرضه آن خودرو منتظر قیمت آن باشیم. با در نظر گرفتن تمامی شرایط می توان با اطمینان گفت مدیران خودرو برای این خودرو قیمتی بالای 200 میلیون تومان در نظر خواهد گرفت.
طراحی ام وی ام 315 جدید
یکی از مشکلات مشترک ام وی ام 315 با خودروهای داخلی، مواد اولیه بیکیفیت مورد استفاده در طراحی بدنه داخلی و داشبورد است. البته این مشکل در رقبای دیگر ام وی ام 315 یعنی پژو 206 و لیفان ایکس 50 نیز وجود دارد. در خودروی MVM 315+، میتوانید صفحه نمایش گوشی خود را با یک کابل USB به صفحه نمایش خودرو منتقل کنید. همچنین میتوانید به راحتی دکمههای راهبری روی گوشی همراه خود را با صفحه نمایش خودرو همگامسازی کنید و کنترل تلفن همراه خود را از طریق مانیتور خودرو به دست بگیرید. خودروی MVM 315+ مجهز به سیستم نظارت بر فشار باد تایرهای دیجیتالی TPMS است که میتواند وضعیت تایر خودرو را به طور خودکار کنترل کند و هنگامی که دما و فشار تایرها غیرطبیعی است، از طریق داشبورد هشدار دهد و رانندگی ایمنی را تضمین کند.
اجرت و هزینه تعویض دیسک و صفحه انواع خودرو در سال 1403
شرکت مدیران خودرو در سال 1399 تصمیم گرفته است ام وی ام 315+ را به بازار عرضه کند. در واقع شتاب اولیه این ماشین برای استفادههای شهری کافی است و در جاده هم میتواند تا حدودی راضی کننده باشد اما در سربالاییها و سبقتگیریها نباید توقع واکنش سریعی از پدال گاز داشته باشید. البته قدرت و گشتاور 315 به نسبت ابعاد و وزن اتومبیل خیلی هم ضعیف نیست اما ضرائب سبک جعبه دنده، که در جهت پایین آوردن مصرف سوخت بدین شکل طراحی شده، از شتاب و کشش ماشین کاسته است. ام وی ام ۳۱۵ با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به بازار عرضه میشود که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین این هاچبک چینی از لحاظ بازدهی پیشرانه دقیقاً همسطح پیشرانهٔ TU5 پژو قرار میگیرد.
در واقع MVM 315 پلاس را میتوان فیس لیفت شایستهای از این خودرو چینی محبوب دانست. هر چند این خودروی سواری در دو مدل سدان و هاچبک وارد ایران شد؛ اما در حال حاضر تقریبا پیدا کردن مدل سدان آن مانند یافتن سوزن در انبار کاه است. تا قبل از سال 1395 گروه مدیران خودرو، ام وی ام 315 را در دو مدل ساده و اسپرت بهفروش میرساند. غربیلک فرمان فرمی قدیمی داشته و اصلا جالب توجه نیست؛ برخی کلیدهای کنترل سیستم صوتی نیز بر روی آن حضور دارند. برخلاف غربیلک فرمان، پنل کیلومتر شمار پشت آن، دارای طراحی نسبتا اسپرت بوده و جایگاه عقربه های سرعت شمار و دور سنج به صورت شش ضلعی نامنتظم طراحی شده که در ایجاد حس اسپرت تاثیر بسزایی داشته است. نمای عقب خودروی ام وی ام ۳۱۵ را شاید بتوان کم ظرافتترین و کم تاثیرترین نمای این خودرو لقب داد.
چراغ جلو آوانته مطمئن و ارزان از کجا بخریم؟
در ام وی ام ۳۱۵ جدید، کیسههای هوا برای راننده و سرنشین جلو درنظر گرفته شده است و با ایجاد یک بالشت نرم، از برخورد مستقیم بدن سرنشینان با اجزای سخت خودرو جلوگیری میکنند. در کنار آن، کمربندهای سه نقطهای به نگه داشتن صحیح سرنشینان و توزیع یکنواخت نیروهای وارد بر بدن کمک میکنند. استفاده صحیح از این دو سیستم، نقش کلیدی در کاهش آسیبهای جانی هنگام تصادف دارد. MVM 315 با اتکا به موتور 1500 سی سی در طبقه هاچ بک های اقتصادی قرار گرفته و در ضمن بهره مندی از تکنولوژی روز و استاندارد آلایندگی Euro5 با مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر به عنوان یک خودروی پاک و کم مصرف شناخته می شود.
این جلوپنجره که تقریبا حالت چهار ضلعی دارد، یک وجه آن شامل بخشی از لبه درب کاپوت بوده و سه وجه دیگر نیز توسط نوار کروم رنگ باریک پوشش داده شدهاند. کافه خودرو با هدف اطلاع رسانی دقیق و به روز در حوزه صنعت خودرو برپا شده و در نظر دارد اطلاعات کامل مورد نیاز برای خریداران و مالکان خودرو را در اختیار آنها قرار دهد. برای خرید اقساطی 50 درصد از مبلغ روز خودروی ام وی ام 315 را به عنوان پیش پرداخت واریز میکنید و مابقی را طی اقساط 6 تا 30 ماهه میپردازید. تحویل ام وی ام 315 توسط سپند خودرو به صورت آنی و در زمان عقد قرارداد بوده و هیچ گونه تحویل مدت دار و ثبت نامی جز فعالیت این شرکت نیست. به طور کلی نمای روبروی MVM 315 اگرچه حرف چندانی برای گفتن ندارد اما به هر حال در مقایسه با نمونههای مشابه وطنی، به اصطلاح «یک آب پاکتر» است.
در آن مدل یک جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک جایگزین گیربکس 5 سرعته دستی شده است. ترمزهای ماشین هم مقداری قلق دارند و ممکن است در ابتدا مقداری حس عدم اطمیمنان را به شما منتقل کنند اما در طول زمان به این مورد تا حدودی عادت خواهید کرد. در این بین میتوان از کیفیت سواری 315 به عنوان یکی از نکات مثبت ماشین یاد کرد؛ هرچند این سواری نرم باعث شده که در سرعتهای بالاتر مقداری حس ناپایداری در پیچها به راننده منتقل شود. پس به نوعی میتوان گفت امویام 315 جدید علیرغم ظاهر اسپرتش رفتاری خانوادگی دارد و میتواند برای استفاده خانوادههای جوان و کم جمعیت و یا افرادی که خیلی اهل رانندگی هیجانی نیستند کارآمد باشد.
{امویام 315 هاچبک نیوفیس، مدل ۱۳۹۴
|}مشتریان گرامی قادر خواهند بود با مراجعه به وب سایت تهران خودرو، از انواع خودروها، قیمت روزخودرو ها و همچنین شرایط فروش اقساطی ایران خودرو اطلاع پیدا کنند. در صورت لزوم در تماس با کارشناسان مجموعه ما راهنمایی های لازم را در رابطه با فروش اقساطی تمامی خودروهای ایران خودرو کسب نمایند. رقبای این خودرو در بازار شامل خودرو های پژو ۲۰۷، جک j4، دنا پلاس اتومات، جک j5 و … میباشد.ارزش خریداین خودرو در بازار کمی قیمت بالایی دارد که در صورت ارزانتر بودن، ارزش خرید بالاتری را خواهد داشت.
{نظر شما با موفقیت ثبت شد.
|}با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی با شما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام فرم را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.
همانطور که در مقدمه اشاره شد، ام وی ام 315 جزو قدیمیترین محصولات شرکت چری شناخته میشود و از سال 2009 در سبد محصولات این شرکت قرار گرفته است؛ به همین دلیل نباید طراحی مدرنی را برای ظاهر این خودرو انتظار داشته باشید. هرچند شرکت مدیران خودرو در سال 1394 نسخه فیس لیفتی از این خودرو را تولید کرد تا کمی ظاهر آن ارتقا پیدا کند. از این رو نسخه فیس لیفت ام وی ام 315 نسبت به نسخههای قبلی در بخشهای چراغهای جلو، جلوپنجره و سپر تغییرهای کاملی را تجربه کرده است. شرکت مدیران خودرو برای فروش بیشتر، نسخه ام وی ام 315 اسپورت را در سال گذشته تولید و در دو نسخه لاکچری و اکسلنت به بازار عرضه کرد. این مدل دارای پوششهای پلاستیکی روی بدنه و سپرها، محافظ نقرهایرنگ در زیر سپرها و ریلهای روی سقف بوده و نمای ظاهری خودرو به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.
بخش عمده نیمه پایینی چهره این خودرو توسط مجرای بزرگ ورودی هوا، به جهت تامین هوای مورد نیاز پیشرانه و سیستم خنک کننده، تسخیر شده است. در دو انتهای کناری این بخش، جایگاه مشکی رنگ مه شکن ها به چشم میخورد و یک چراغ دایرهای شکل نیز درون هر یک از این جایگاه ها تعبیه شده است. جای شما در این لیست خالی است، فروشگاه خود را در معرض دید بیش از یک میلیون کاربر روزانه زومیت قرار دهید. سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است.
با ورود به کابین MVM 315 و نظرافکندن به داشبورد این خودرو، متوجه حس وحال نسبتا اسپرت فضای داخلی آن خواهید شد. حضور برخی خطوط طراحی که با زوایای نسبتا تیز به یکدیگر پیوسته اند، این حس را تقویت خواهد کرد. البته خاص بودن نه به آن معنایی که در ذهن شماست بلکه بیشتر از جهت رده قیمتی که در آن حضور دارد. در این مطلب به معرفی MVM 315 شرکت مدیران خودرو و شرح تغییرات و مدل ها و تیپ های مختلف آن تا جدیدترین نسخه MVM 315 پلاس می پردازیم. نمای کناری خودروی ام وی ام ۳۱۵ به لطف مشاهده شدن بخشهای واضحی از چراغهای جلو و عقب آن گیرایی بیشتری یافته است.
این پیشرانه قادر است تا ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاور آن در ۴۵۰۰ دور در دقیقه به ۱۴۰ نیوتنمتر برسد؛ ارقامی که برای استفاده روزمره در محیطهای شهری و جادههای معمولی کافی تلقی میشوند. حتما قبل از تصمیمگیری نهایی برای خرید این خودرو، نظرات تعدادی از صاحبان آن را نیز جویا شوید. رسیدن به درک درست از معایب یک خودرو در تصمیمگیری برای خرید آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین دعوت میکنیم که با دقت زیاد نکاتی که در این بخش از مطلب مزایا و معایب ام وی ام 315 ذکر میکنیم، توجه نمایید.
در ضمن، حداکثر سرعت این خودروی 1210 کیلوگرمی در حدود 170 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است. حدود تحتانی سپر عقب هم مانند سایر بخشهای زیرین بدنه، با پلاستیک مشکی - نقرهای تزئین شده و دو عدد چراغ قرمز رنگ مه شکن با فرمی نسبتا باریک و کشیده نیز در دو طرف پایینی سپر عقب جای داده شده اند. با همه این تفاسیر اما 315 آمده و برای خود در بین سالخوردگان خودخواه این محدوده جایگاهی دست و پا نموده است. MVM 315 یا چری فالوین ۲ از سال 2009 میلادی وارد سبد محصولات شرکت خودروسازی چری شد. شرکت سپند خودرو آریا که در سال ۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۴۴۶۳۰۶ تاسیس شده است یکی از معتبرترین و موفق ترین شرکت های حوزه فروش خودرو در ایران می باشد. بیش از 15سال تجربه موفق در زمینه فروش نقدی و اقساطی خودرو در سراسر کشور از افتخارات سپند خودرو می باشد.
البته تغییرات ظاهری نسخه جدید در بخشهای دیگری نظیر استفاده از LED در چراغهای عقب و بازطراحی سپر عقب ادامه داشته اما عمده تفاوتها در قسمت جلویی صورت گرفته است. همچنین در این بین تیپهای مختلفی نظیر اسپرت (با تزئینات بدنه کرومی و فلاپهای مشکلی پیرامونی) و پس از آن اسپرت اکسلنت با روفرکهای بر روی سقف به بازار عرضه شدند. همچنین مشابه نسل گذشته دیسپلی جدید 8 اینچی این نسل امکان اتصال موبایل به سیستم صوتی و مشاهده محتویات موبایل بر روی دیسپلی خودرو Mobile Mirror Link و ساپورت GPS در کنار قابلیت پشتیبانی DVD, MP3, SD را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نسل اول این خودرو در ایران در سال 1391 توسط مدیران خودرو ارائه شد که دارای موتور 1500 سی سی با قدرت 107 اسب بخار بود و لازم به ذکر است این موتور هنوز نیز بر روی مدلهای فعلی این خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.
شبکههای اجتماعی دیجیاتو سریعترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. یک نوار کرومی نیز در داخل جلو پنجره مشاهده میشود که از دو طرف نماد mvm به سمت جوانب جلو پنجره امتداد یافته است. جهت بهرهمندی و دسترسی به امکانات ویژه و بخشهای مختلف در دیجیاتو عضو ویژه دیجیاتو شوید.
خرید ام وی ام ۳۱۵ با توجه به طراحی هاچبک و ابعاد جمعوجور آن، یکی از انتخابهای مناسب برای فضای شهری خواهد بود. فاصله محوری ۲۵۲۷ میلیمتری این خودرو نیز باعث ایجاد فضای کابین نسبتاً جادار برای سرنشینان شده است. حجم صندوق بار آن نیز حدود ۳۱۵ لیتر است که با خواباندن صندلیهای عقب، این فضا تا حدود ۴۲۰ لیتر افزایش مییابد. طبیعی است که در مقایسه با یک خودرو داخلی مانند پژو 206 بازار دست دوم ام وی ام 315 وضعیت ضعیفتری داشته باشد. اما در حال حاضر این خودرو در بازار ایران معامله میشود و حتی برای خرید لوازم یدکی آن نیز خیلی به زحمت نمیافتید.
گذشته از تمام موارد فوق پنجرهی عقب خودروی MVM 315 نیز به گونهای طراحی شده است که دید چندان مناسبی را برای سرنشینان این خودرو و به خصوص رانندهی آن فراهم نمیکند. افزون بر آن که کادر موجود در دور این پنجره هم دید سرنشینان خودرو را بیش از حالت عادی کاهش میدهد. هرچند که میتوان گفت اسپویلر طراحی شده در نزدیکی سقف این خودرو توانسته است بخشی از کاستیهای نمای عقب آن را کاهش دهد. با این اوصاف میتوان گفت که خودروی MVM 315 با توجه به قیمت خود از وجود امکانات و قابلیتهای مناسبی بهره میبرد. همان گونه که به آن اشاره شد هماکنون تنها نسخهی فول آپشن این خودرو در ایران مونتاژ میشود. بنابراین با خرید آن میتوان تمام آپشنهای یاد شده را به طور کامل در اختیار داشت.
توجه داشته باشید که وقتی پای کلماتی مانند مزایا و معایب به میان میآید، با مفاهیم نسبی سروکار داریم. بهعبارت دیگر باید مزایا و معایب خودروی ام وی ام 315 را نسبت به خودروهای همرده قیمتی خود بررسی کنیم. در بین خودروهای داخلی پژو 206 و در میان خودروهای خارجی نیز لیفان ایکس 50 بهعنوان رقبای آن شناخته میشوند. با در نظر گرفتن این نکته مهم توجه شما را به مزایای ام وی ام 315 جلب میکنیم.
قیمت خودرو mvm دست دوم